Medewerker klachtenteam

Wie nooit fouten maakt, probeert niet hard genoeg.

OPSPOOR zoekt een medewerker Klachtenteam, 0.3 WTF/OOP schaal 7.

Wij zijn OPSPOOR, een van de grootste aanbieders van basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en (V)SO in de Randstad. Op 37 scholen in Purmerend en omgeving, geven we elke dag het beste van onszelf aan duizenden toekomstmakers.

Dat betekent dat we steeds op zoek zijn naar manieren om elk kind te geven wat hij of zij nodig heeft. Nu, maar ook later. We helpen ze de vaardigheden te ontwikkelen om hun eigen toekomst vorm te geven en moedigen ze aan om te onderzoeken, te ondernemen en te durven. Fouten maken mag natuurlijk. Elke fout is een kans om te leren.

En wij?

Ook onze medewerkers hebben lef, liefde voor het vak en de eeuwige wens te leren. Toegegeven, fouten maken we liever niet. Maar áls het dan gebeurt, zullen we altijd ons best doen om daar het beste van te maken.

Het klachtenteam is een team van drie medewerkers dat scholen bijstaat als er een klacht aan lijkt te komen of misschien al is ingediend bij het bestuur. Het klachtenteam helpt erger te voorkomen en denkt vaak al in een vroeg stadium mee over complexe situaties die zich op een school kunnen voordoen.

Hoofd- en hartzaken

Wie aan de bel trekt met een klacht doet dat niet zomaar. De belangen zijn vaak hoog, net als de emoties en de verwachting dat iemand het probleem op zal lossen. We zijn dan ook op zoek naar iemand die goed kan luisteren, in kan voelen, mee kan voelen en aan kan voelen wat er nodig is. Dat betekent ook dat we iemand zoeken die hoofd- van hartzaken kan onderscheiden en zich niet laat leiden door de emoties. Je bent helder in je communicatie, benaderbaar en bereikbaar, ook buiten reguliere werktijden.

Hoor en wederhoor is hoe het hoort. Een OPSPOOR-medewerker klachtenteam is onpartijdig en onbevangen. Je bent geduldig en neemt de tijd om ieders standpunt tot je te nemen. Daar ga je vertrouwelijk mee om. Een klacht is soms complexer dan het op het eerste gezicht lijkt. Daarom stel je vragen en vraag je door tot alle feiten op tafel liggen.

Van klacht naar kracht

Ons uitgangspunt is positief. Een fout is pas echt een fout als we er niks van hebben geleerd. Een medewerker van ons klachtenteam is dan ook gericht op overeenstemming en denkt vanuit kansen en mogelijkheden.

Behalve deze vaardigheden en eigenschappen, vragen wij kennis van de belangrijkste wet- en regelgeving, zoals de AVG en de geldende protocollen. Kennis van procedures rondom TLV en verwijzing, kennis van passend onderwijs en zorgplicht van scholen zijn uiteraard een pré, net als ervaring in mediation.

Solliciteren

Heb jij oor voor anderen, oog voor de feiten en een hart voor goed onderwijs? Laat het ons weten. Stuur je motivatie en cv naar Frieda Serné via onderwijsondersteuning@opspoor.nl o.v.v vacature Medewerker Klachtenteam. Voor vragen kun je ook het best mailen.

Ouders aan het woord

"De school biedt een veilige, maar toch uitdagende omgeving"

"De school heeft bewezen niet bang te zijn voor verandering en probeert het beste uit het eigen team, kinderen en de ouders te halen." - Ouder van obs De Koningsspil in Oosthuizen